Ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK Spahija Kozlić i šefica Misije OSCE-a u BiH, ambasadorica Kathleen Kavalec proteklog utorka potpisali su Memorandum o razumijevanju, odnosno saradnji na projektu „Kurikularnom reformom do kvalitetnog obrazovanja“.
Neophodna reforma nastavnih planova i programa
Ovaj Projekat uključuje podršku Misije OSCE-a u BiH resornom Ministarstvu u pogledu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja kroz razvoj predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje zasnovanih na ishodima učenja, u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirama na ishodima učenja u BiH, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH. „Jako mi je drago da zvanično započinjemo realizaciju jednog velikog projekta, koji će trajati skoro dvije godine. Ono što ćemo učiniti prvi je veći zahvat u nastavne planove i programe osnovnih i općih srednjih škola. To smo posljednji put činili 1995. godine. Nastavni planovi i programi su se, u ovom peridou, samo parcijalno mijenjani te je vrijeme da krenemo u jednu općenitu, malo veću reformu nastavnih planova i programa, a osnov za takvu reformu jesu ishodi učenja“, rekao je, između ostalog, ministar Kozlić. Ono što će im u svemu ovome biti vodilja, istako je ministar, jesu i prošlogodišnji rezultati PISA istraživanja u BiH. „Ti rezultati nisu nimalo povoljni za BiH, odnosno obrazovni sistem u BiH. I kada budemo radili na ovom projektu, imat ćemo itekako na umu tu činjenicu i pokušati, u ovoj narednoj fazi, popraviti kurikulume u osnovnim i srednjim školama kako bi obrazovanje u BiH bilo dalako bolje“, istakao je ministar Kozlić. Podsjetio je da je Pedagoški zavod ZDK uradio jednu sveopštu analizu provođenja online nastave, sa kojom su upoznali Vladu ZDK i javnost. „U okviru te analize navedene su brojne manjkavosti ovog vida obrazovanja, ali i određenih situacija koje pokazuju neke kvalitete ove nastave. Prilikom izrade kurikuluma, definitivno ćemo određeni prostor posvetiti i nastavi na daljinu, razmišljati o tome da mijenjamo metod savladavanja gradiva“, dodao je ministar Kozlić.
Podrška kurikularnoj reformi
Šefica Misije OSCE-a u BiH Kavalec je iskazala posebno zadovoljstvo povodom potpisivanja Memoranduma o razumijevanju sa Ministarstvom, čime su ozvaničili podršku Misije Ministarstvu, u poboljšanju kvaliteta obrazovanja kroz izradu predmetnih kurikuluma na osnovu ishoda učenja za predmete u osnovnom i srednjem obrazovanju. „To ne bi bilo moguće bez snažne podrške i spremnosti lokalnih vlasti, ali i naših partnera koji su ovdje sa nama. Ovom prilikom, želim iskazati našu zahvalnost vladama Kraljevine Norveške i Rebublike Italije u pružanju podrške ovom procesu izdvajanjem sredstava za realizaciju projekta“, istakla je Kavalec. Misija OSCE-a u BiH je osigurala stručnu, tehničku, logističku i administrativnu podršku Ministarstvu, što uključuje pripremu instrukcija i puštanje u rad digitalne platforme za izradu predmetnih kurikuluma, finansiranje web-hostinga, obuke za uposlenike Pedagoškog zavoda, koji ima koordinirajuću ulogu u okviru Projekta, kao i obuke za voditelje i članove predmetnih radnih grupa. Pedagoški Zavod će koordinirati i aktivnosti na analizi, razvoju, pilotiranjum procjenama utjecaja i usvajanju novih predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije. Projekat je finansijski podržan i sredstvima iz Budžeta Zeničko-dobojskog kantona. Premijer ZDK Mirza Ganić se zahvalio OSCE-u na svoj dosadašnjoj podršci brojnim projektima. „Ovo je jedan veliki projekat od posebnog interesa za obrazovanje i Vlada ZDK će poduzeti sve, što je u našoj mogućnosti, kako bi projekat u potpunosti bio implementiran. S druge strane, moram se zahvaliti i ambasadama Norveške i Italije zbog finansijskih sredstava koja su usmjerili za implementaciju ovog projekta. U ovoj sinergiji profesionalnosti, stručnosti i finansijskoj pomoći, a našoj dobroj volji da krenemo u ovaj projekat, upućujem iskrene zahvale svima koji su učestvuju u realizaciji ovog projekta“, rekao je premijer Ganić.
Projekat se implementira u periodu oktobar 2020. – august 2020. godine. Primjena novih predmetnih kurikuluma na ishodima učenja planirana je za školsku 2020/2023. godinu.