Novinari i ekipa JP Autoceste FBiH obišli su prošle srijede zeničku obilaznicu, jednu od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5C. Na ovoj dionici radilo je više stotina radnika, a radovi nisu prekidani ni za vrijeme pandemije koronavirusa. Ukupna investicijska vrijednost radova je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija i bespovratnim sredstvima Europske unije.
Tri poddionice
Veliki radovi na izgradnji Zeničke obilaznice su završeni, ali ostalo je i nekoliko manjih.
Reuf Kadrić, iz JP Autoceste FBiH, inžinjer za građenje na ovoj dionici, dao je neke tehničke zanimljivosti projekta.
– Ona se sastoji se od tri poddionice: Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica. Izgrađeno je, pored otvorene trase, sedam vijadukta, tri tunela, jedan most, petlja s naplatnim mjestom i spojna saobraćajnica od naplatnog mjesta do priključka na magistralnu cestu M-17. Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu. Kompletna dionica duga je 11 kilometara, a na njoj se nalazi oko 50 objekata. Mali dio trase je na otvorenom, a na njemu je ugrađeno preko 40.000 metara šipova i preko 70.000 metara geotehničkih sidara -rekao je Kadrić i dodao da je vrijednost ove dionice oko 225 miliona Eura.
Dužina 11 kilometara
Sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Dionica dužine 11 kilometara sastavljena je od 52 posto trase te 48 posto objekata kao što su tuneli i vijadukti, a komplikovana struktura terena koja je određena daleke 2009. godine uzrokovala je brojne probleme zbog čega je izgradnja ove dionice s objektima trajala ovoliko dugo.
Sanacija lokalnih prometnica
U skladu sa sporazumom JP Autoceste FBiH i Grada Zenice privode se kraju i radovi na sanaciji lokalnih prometnica koje su korištene tokom građenja Zeničke obilaznice. Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autoput.
Osim puštanja u promet Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a nedavno je u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan i Ugovor za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru BiH.