Još jedan slučaj vršnjačkog nasilja, a koji je ozbiljan problem u današnjem društvu, zabilježen je u Zenici, na školskom igralištu OŠ „Aleksa Šantić“ u Perinom Hanu. Iako se ovaj događaj nije desio za vrijeme trajanja nastave u školi, pitali smo šta će Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK konkretno, poduzeti, kada je u pitanju ovaj slučaj.
Zajednički rad na suzbijanju nasilja
Kako nam je kazao Mirza Mušija, ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK, članom 6. Zakona o osnovnoj školi i članom 7. Zakona o srednjoj školi definirano je da škola ima odgovornost u stvaranju kulture koja poštuje osnovna ljudska prava i slobode te da u školi ne smije postojati bilo kakav oblik zastrašivanja, zlostavljanja, fizičkog kažnjavanja, ponižavanja, vrijeđanja, degradiranja, diskriminacije ili nekog drugog oblika nasilnog ponašanja. Ministarstvo je, napominje ministar Mušija, u cilju preveniranja i ujednačenog postupanja u slučajevima nasilja u osnovnim i srednjim školama definiralo i donijelo Protokol o postupanju u slučajevima pojave nasilja.
„Pored toga, svjesni potrebe za pojačanom realizacijom preventivnih i edukativnih programa koji se fokusiraju na promicanju nenasilnog ponašanja, međuljudskih odnosa, empatije i rješavanju sukoba na miran način, Ministarstvo je uradilo Izmjene i dopune Pedagoških standarda za osnovne i srednje škole, kojima se jasno definiraju profil, stručne sprema i struktura radnih zadataka, te se osiguralo, pored postojećih stručnih saradnika (pedagoga, defektologa, socijalnih radnika), dodatno angažiranje stručnih lica za rad s učenicima koji pokazuju neprimjerene oblike ponašanja (psihologa, socijalnih pedagoga, asistenata u nastavi…), a sve zavisno od analize potreba učenika/škole i na osnovu dokumentacije nadležnih zdravstvenih i socijalnih ustanova i/ili drugih specifičnosti na nivou škole koje preporučuju angažman stručnog saradnika različitog profila.
„Sve osnovne i srednje škole na području Zeničko-dobojskog kantona obavezne su postupati u skladu sa zakonom i svim podzakonskim aktima iz oblasti obrazovanja na području Zeničko-dobojskog kantona. Još jednom napominjemo da se ovaj nemili događaj desio kada nije bilo nastave i škola nije radila u to vrijeme. Djeca su samovoljno došla i boravila na igralištu Škole, te da iz tog razloga Škola u cijelom slučaju nije trebala biti nadležna ali je Uprava ipak poduzela sve mjere koje su u njenoj nadležnosti i u okviru mogućnosti kako bi se cijeli slučaj rasvijetlio i kako bi sve proteklo zakonski i na najbolji način za našu djecu“, kaže ministar Mušija.
U osnovnim i srednjim školama postoje programi prevencije, prepoznavanja i suzbijanja svih oblika neprimjerenih oblika ponašanja, kao interni planovi i programi primarne, sekundarne i tercijarne prevencije, koje škole izrađuju u okviru godišnjih programa rada osnovnih i srednjih škola Zeničko-dobojskog kantona, a što je definirano Metodologijom za izradu godišnjeg programa rada osnovnih škola i Metodologijom za izradu godišnjih programa rada svih tipova srednjih škola i domova učenika. Interni plan i program prevencije neprimjerenih oblika ponašanja učenika, koje osnovne i srednje škole kreiraju u skladu sa vlastitim potrebama, između ostalog, obuhvataju: prepoznavanje i razvijanje svijesti o problemu neprimjerenih oblika ponašanja kroz radionice za učenike u sklopu časova odjeljenske zajednice, edukativne radionice za nastavnike, predstavnike Vijeća roditelja i Vijeća učenika; uspostavljanje sistema zaštite na nivou škole kroz postavljanje jasnih pravila ponašanja, donošenja kodeksa ponašanja u školama, kroz monitoring neprimjerenih oblika ponašanja, kroz planiranje tema o prevenciji nasilja u okviru plana i programa rada odjeljenskih zajednica, programa rada Vijeća roditelja i Vijeća učenika, kroz program rada stručnih organa; saradnja sa lokalnom zajednicom u cilju zajedničkog i efikasnog rješavanja različitih oblika neprimjerenog ponašanja učenika i provođenje Protokola o postupanju u slučajevima pojave nasilja u školama. Prijedlogom Modela pravilnika o kućnom redu s etičkim kodeksom koji je donijelo Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona bliže se uređuju pitanja okvirnog kućnog reda i etičkog kodeksa u osnovnim i srednjim školama, kao npr: sigurnost u školi, odražavanje discipline u školi, obaveze učenika, odijevanje učenika, teže povrede, obaveze radnika škole, odijevanje radnika, odnos radnika prema učenicima, odnos radnika prema roditeljima, profesionalnost radnika u radu, postupak utvrđivanja etičke odgovornosi radnika itd.).
Ostatak pročitajte u printanom izdanju