JZU Zavod za bolesti ovisnosti Zeničko-dobojskog kantona protekle sedmice organizovao je radni sastanak sa direktorima osnovnih škola sa područja Zeničko-dobojskog kantona, s ciljem predstavljanja programa iz oblasti prevencije ovisnosti među djecom i mladima.
Poražavajući pokazatelji istraživanja bihevioralnih ovisnosti
Segment organizacije i rada Zavoda za bolesti ovisnosti ZDK je prevencija, koja je, kako kaže prim. mr. med.sci. Amir dr. Čustović, neuropsihijatar i načelnik Službe za psihosocijalni tretman, zajednički cilj i drugih institucija. U skladu s tim, osnovne škole, u svojoj obavezi, pored obrazovnog dijela, imaju i preventivni dio kao i da učestvuju u izgradnji i strukturiranju mladih osoba da budu spremni za dalji život. „U okviru primarne prevencije svake godine vršimo istraživanja. Pokazatelji za prošlu godinu su za svaku osudu i nisu nimalo prihvatljivi. Radili smo istraživanja bihevioralnih ovisnosti, gdje smo uključili kocku, igre na sreću i internet. Došli smo do podataka da ogroman broj učenika koristi internet preko preporučne granice od tri sata, a procenat na uzroku od oko 560 učenika iznosio je preko 86. U populaciji učenika trećih razreda srednjih škola prisutna je kocka i to je uzrast kada su mlade osobe krenule u neku vrstu pokušaja da dođu do novca i zarade, a kocka im nudi tu mogućnost te izgleda kao lagani put koji je, zapravo, stranputica.
Kada su u pitanju podaci za korištenje interneta kod mlađeg uzrasta, kao što je korištenje lajkova i virualnog svijeta, gdje mladi pokušavaju izgraditi svoj ‘self’ u virtuelnom prostoru, oni su poražavajući. Podaci pokazuju da kod osnovaca procenat pozicioniranja sebe u virtuelni prostor prelazi 50%“, kaže Čustović, istakavši da škole mogu provoditi primarnu prevenciju te da mogu prepoznati rizična ponašanja koja su se pojavila u školi, a koja su djeca donijela, najčešće, iz rizičnih porodica. „Škole u saradnji sa Zavodom mogu organizirati i vidove resocijalizacije i rehabilitacije, odnosno da učenike koji su krenuli u neku vrstu poroka i koji su izgubili status učenika, zajedno s nama, vrate u školske klupe. Najbitnije je da škole, osim obrazovnog dijela, rade i na izgradnji emocionalno stabilnih struktura ličnosti mladih koji će biti sposobni da donose odluke kojima će pružati otpor na nepovoljan uticaj okoline i vršnjaka“, poručio je Čustović.


Ostatak pročitajte u printanom izdanju