U većini osnovnih i srednjih škola na području Bosne i Hercegovine, u četvrtak je počela nastava u novoj školskoj 2022/2023. godini. Đaci su, nakon ljetnog raspusta, ponovo sjeli u školske klupe. U Zeničko-dobojskom kantonu je, tim povodom, održana i centralna svečanost u Osnovnoj školi “Ćamil Sijarić” Nemila, kojoj su prisustvovali premijer ZDK Mirnes Bašić, ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK Spahija Kozlić i Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda Zenica.
Veći broj prvačića
Premijer Bašić je posebnu dobrodošlicu poželio prvačićima, čestitajući, također, roditeljima i nastavnicima kojima je zajednička misija, svako na svoj način, da od mališana naprave ljude spremne da uspješno koračaju kroz život. Naglasio je da škola u njemu budi najtoplija osjećanja, ali da školske zgrade nekada nisu bile tako ugodne za boravak i učenje, zbog čega je ova vlada postavila kao jedan od najvažnijih prioriteta jačanje školske infrastrukture.
„Rezultati se vide u svakom gradu i općini. Samo u ovom mandatu obnovili smo 60 zgrada škola i fakulteta i po tome smo postali prepoznatljivi. Želimo da svaki školski objekat bude energetski efikasan, lijep, ugodan za učenje i boravak i da vama djeci i vašim nastavnicima zaista bude drugi dom. To je naša misija“, rekao je premijer Bašić.
Izrazio je zadovoljstvo što je u ovoj školskoj godini upisan nešto veći broj prvačića nego lani, a broj srednjoškolaca je gotovo jednak prošlogodišnjem. „Siguran sam da je ovome doprinijela i naša politika ulaganja u škole, ali i druge mjere koje poduzimamo, među kojima je i nabavka udžbenika“, istakao je premijer Bašić.
Obnovljeno više od 60 obrazovnih objekata
Ministar Kozlić pozvao je učenike da vrijedno uče i postižu uspjehe u obrazovanju, kojim čuvamo sjećanje, učimo, čuvamo vrijednosti, kulturu, tradiciju i osiguravamo našu budućnost.
„Do kraja mandata ćemo preći 60 objekata koje smo ili obnovili ili izgradili te uložili preko 20 miliona KM. U ovu školu, koja je najveća u Zeničko-dobojskom kantonu, a pored Centralne ima 10 područnih škola, u pet škola smo uveli centralno grijanje, šest smo utoplili, zamijenili krovove i izgradili igrališta, a sve zbog naše djece“, rekao je ministar Kozlić. Dodao je da je urađena i reforma nastavnih planova i programa, tako da se inovirani kurikulumi od ove školske godine eksperimentalno provode i u OŠ «Ćamil Sijarić», a rebalansom Budžeta osigurana su i dodatna sredstva za nabavku besplatnih udžbenika.
„Također, značajno je unaprijeđen materijalni položaj nastavnika i osoblja. Uskoro ćemo treći put u ove dvije godine povećati plaće zaposlenima u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju, čime ćemo, vjerujem, dodatno motivisati nastavno i drugo osoblje kako bi naše obrazovanje bilo što bolje“, rekao je ministar Kozlić.
Naveo je da je u prvi razred upisan 3.051 učenik što je 38 učenika više nego prethodne školske godine, dok je u srednje škole u nadležnosti ovog ministarstva, bez Usore i Žepča, upisano 2.903 učenika, što je 13 učenika manje nego prethodne godine.
Nastava uz nove kurikulume
Direktorica Salkić je učenicima poručila da je pred njima još jedna godina u kojoj će, zajedno sa svojim učiteljima i nastavnicima, sticati nova i produbljivati postojeća znanja.
„Ono što sam jutros prvo primijetila, to je da su naše ulice puno ljepše i veselije. Osmijesi, sretna i vedra lica su ukrasi koji su nam svima falili u prethodnom periodu. Stoga bih iskoristila ovu priliku da svima nama, a posebno našim učenicima koji su danas ovdje sa nama, od srca zaželim sretan početak nove školske 2022/2023. godine“, kazala je Salkić, dodajući da se nada da će im u sticanju novih znanja pomoći i novi kurikulumi na kojima su Pedagoški zavod i Ministarstvo u protekle dvije godine vrijedno radili.
„Zahvalila bih se menadžmentu i učiteljima OŠ “Ćamil Sijarić” Nemila, što ste prepoznali vrijednost i značaj kurikularnog pristupa obrazovanju i što ste prihvatili učešće u ovoj fazi projekta, fazi pilotiranja koja će biti realizirana tokom školske godine koja je pred nama. Time ste još jednom potvrdili ono što se o vama priča i izvan granica našeg Kantona, a to je da ste jako vrijedni, odgovorni i poželjni partneri na mnogim projektima. Ja, kao direktorica Pedagoškog zavoda, veoma često imam osjećaj ponosa i zadovoljstva kada mi na raznim susretima, predstavnici domaćih i stranih, vladinih i nevladinih organizacija, čestitaju na brojnim aktivnostima i projektima u koje su naše škole uključene. U tom kontekstu, veoma često se pominje i ime OŠ «Ćamil Sijarić» Nemila kojoj je dva puta dodijeljena oznaka e-twining škole. To je veoma važna oznaka kvaliteta u brojnim područjima pristupa nastavnom procesu, oznaka koja vas izdvaja ne samo u Bosni i Hercegovini, nego i u Evropi, jer otvara mogućnost saradnje sa brojnim školama širom starog kontinenta. U tom smislu, još jednom vam upućujem najiskrenije čestitke i želim puno uspjeha u daljem radu“, kazala je, u svom obraćanju, Salkić.
Sretno, đaci
Nastavnicima, roditeljima i učenicima, a posebno prvačićima, sretan i uspješan početak nove školske godine poželio je i Ahmed Buljubašić, direktor OŠ “Ćamil Sijarić” Nemila.
“Koristim ovu priliku da nastavnicima, roditeljima i učenicima zaželim puno zdravlja, znanja i uspjeha u novoj školskog godini. Želim vam da to bude jedno lijepo i novo iskustvo koje će ispuniti vaše djetinjstvo. Želim da se u našoj školi osjećate sretno i bezbrižno, a mi smo tu da vam to i omogućimo. Na nama je da budemo odgovorni i marljivi. Vjerujem da ćemo i ove godine imati mnogo investicionih i rekontrukcijskih radova kako bismo poboljšali uslove rada naše škole, kako bi naši učenici nastavili nizati uspjehe na školskim takmičenjima. Nadam se da će ostvarivati onakve rezultate kakvi su bili, približno bar, prošle godine te se nadam da će oni najbolji među nama nastaviti dostojanstveno predstavljati našu školu i lokalnu zajednicu”, poručio je direktor Buljubašić.
Prigodan program
Svečanost je uveličana prigodnim programom koji su pripremili učenici i nastavnici razredne nastave u Nemili i Aktiv bosanskog jezika i književnosti, a prisutni nisu krili radost i sreću zbog izvedenih tačaka, smiješeći se đacima koji su tokom izvedbi davali sve od sebe kako bi roditelji i nastavnici bili ponosni na njih.