U uredu premijera Zeničko-dobojskog kantona jučer je (ponedjeljak, 24. februar) održana sjednica Koordinacije ministara obrazovanja i nauke Federacije Bosne i Hercegovine. Riječ je o drugoj, tematskoj sjednici posvećenoj odgoju i obrazovanju u Federaciji BiH, s posebnim naglaskom na izazove i perspektive u ovom sektoru. Sjednicom je predsjedavala federalna ministrica obrazovanja i nauke, prof. dr. Jasna Duraković.
– Pohvalila bih trud i napor koji smo imali zajedno i s drugim ministrima. Danas ćemo otvoriti mnogobrojna pitanja poput: harmonizacije, tj. usklađenosti ili neusklađenosti obrazovnih procesa, zakona u svih 10 kantona, obrazovnih politika koje se kreiraju, kako je poznato, na nivou kantona, kao i usklađenost, odnosno neusklađenost propisa koji postoje unutar osnovnog tako i srednjeg odgoja i obrazovanja. Ključno je da radimo zajedno, da surađujemo, da imamo kontinuitet koji zaista i realiziramo u 2025. godini. Već naredna sjednica koordinacije ministara bi trebala biti do kraja ljeta -kazala je ministrica Duraković te dodala da će se govoriti i o udžbeničkim politikama i kako su one usklađene u svih 10 kantona a potom istakla da postoje naznake kako će u narednom periodu, između ostalog, doći i do digitalizacije obrazovnog procesa.
Ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK Mirza Mušija kazao je da se nastoje pronaći koraci koji će u budućnosti dovesti do usklađivanja nastavnih planova i programa u svih 10 kantona.
– Cilj nam je obezbijediti u konačnici jedan koherentan, kvalitetniji obrazovni sistem za djecu osnovnog obrazovanja i njihovu prohodnost. Mi imamo jednostavno organsku potrebu da razmišljamo o jednom cjelovitom obrazovnom sistemu u segmentima u kojima je to moguće da se uskladi, da se učini koherentnim. Zahvaljujem se svim ministrima koji su došli na sastanak da kroz ovu koordinaciju napravimo određene zaključke koji će u budućnosti problematizirati nastavni plan i program kao jedan vrlo bitan i važan školski dokument, jer mi kroz njega, zapravo, realizujemo društvenu i pedagošku funkciju škole i vrlo je važno kakve ćemo sadržaje prenijeti budućim generacijama -kazao je, između ostalog, ministar Mušija te napomenuo da je odgojna dimenzija škole vrlo važna.