Nedavno je iz Grada Zenica upućena inicijativa JP „Autoceste Federacije BiH“ radi pokretanja procedura za izmjenu glavnog projekta izgradnje koridora 5c kod Nemile. Iz Grada su objasnili da je u pitanju složeno tehničko rješenje kojim se omogućava korekcija glavnog projekta na način da se predviđa izgradnja petlje, odnosno izlaza na autocestu Koridora 5c kod Nemile. Pojasnili su da se radi o kompleksnom procesu koji zahtijeva izmjenu urbanističke saglasnosti, građevinske dozvole, kao i drugih dozvola.
Izmjene plana
Mještani Nemile kažu da je prvobitni plan Autocesta FBiH bio da trasa autoputa ide iznad Stare Nemile, s desne strane gledajući iz pravca Zenice. Međutim, oni su promijenili plan i stavili trasu da ide po sadašnjem magistralnom putu M-17. Zbog tog su primorani da se bore barem da dobiju to isključenje. Ferid Ahmetspahić, zamjenik predsjednika Mjesne zajednice Nemila, kaže da iz Autocesta FBiH nisu htjeli da razgovaraju s mještanima a kamoli da poštuju njihovo mišljenje ili zahtjeve.
– U Savjetu Mjesne zajednice sam već 11 godina i znam kako se šta radilo. Iz Autocesta su 2014. ili 2015. poslali na tadašnju Općinu Zenica, dakle ne na MZ Nemila, obavijest da pozivaju mještane Nemile na javnu raspravu u salu Vijeća, gdje će prezentovati trasu puta. Prenio sam to tadašnjem predsjedniku MZ Nemila i predložio da pošaljemo predstavnike, što je on odbio. Nije se otišlo, a iz Autocesta su rekli da je to za njih gotova priča, da niko nije došao, niti se žalio. Međutim, tada se radilo o toj prvobitnoj trasi koja je prolazila iznad Stare stanice i Stare Nemile. Šta je bilo, bilo je, moramo se pokušati izboriti za ovo isključenje s autoputa. Nemila ima namjeru da se razvija, ima tu dosta firmi, tu je i kasarna koja treba da se proda nekom od investitora -kaže Ahmetspahić te dodaje da će se u dogledno vrijeme u Nemili početi graditi mini poslovna zona, da ima potencijalnih ulagača, ali da će se zasigurno sve to otežati ako ne bi bilo isključenja s autoputa A1 Koridora 5c.
Nedostatak informacija
– Prije tri godine sam bio u direkciji u Sarajevu i pokrenuo malo tu inicijativu. Oni su već bili izvršili eksproprijaciju, platili su ljudima zemlju. Tad smo izračunali i koliko kvadratnih metara obradivog zemljišta se oduzima. Nekad ranije su Nemiljani živjeli na Nemilskom brdu, izgleda da se ponovno guraju gore jer će, ukoliko prođu kako su naumili kroz Nemilu, to biti totalna izolacija. Odustalo se od prve varijante po kojoj se išlo iznad Stare stanice i Nemile. Sama činjenica da su kule na izlazu iz malog tunela trebale biti visine 85 metara, u tom slučaju bi trasa mogla ići iznad Stare stanice i spustiti se na Oglavak. Međutim, oni su te kule skinuli na 60 metara i sad nema šanse da se na tako kratkoj dionici utapanja u M17 penju uzbrdo jer je uspon i pad na autoputu maksimalnih 3% prema međunarodnim standardima. Sve ovo se radi „u rukavicama“, ništa se ne zna, ni od kog ne možemo dobiti informacije -kaže Ahmetspahić i dodaje da niko od mještana Nemile nije protiv Koridora ali traže da se razgovara s njima.
– Generalno, arogantno se ponašaju duž čitave trase. MI ćemo pokušati sve da se barem napravi priključak s Koridora. Ipak smo urbana sredina u odnosu na neke druge mjesne zajednice, imamo policijsku stanicu, najveću osnovnu školu, ambulantu, apoteke, brojne firme, na nemilskom području gravitira oko 16 do 17.000 ljudi -rekao je Ahmetspahić na kraju razgovora.