Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona i Pedagoški zavod ZDK kao upravna organizacija u sastavu ovog ministarstva, u saradnji sa Organizacijom za sigurnost i saradnju u Evropi – Misija OSCE-a u BiH, implementirali su, u proteklom periodu, projekat ‘’Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu’’.
Jedan od stubova obrazovanja
„Rezutati PISA istraživanja iz 2019. bili su jedan od bitnih motiva i pravac u kojima trebamo djelovati i to je jedan od ciljeva da se poboljša i popravi funkcionalna pismenost naših učenika. Mi smo na kraju jednog velikog, strateški bitnog, projekta u oblasti obrazovanja, posebice kada su osnovne i srednje opće škole u pitanju. To je projekat na kojem smo radili dvije godine i u kojem je učestvovalo više od 100 eksperata iz različitih oblasti, te nekoliko desetina recenzenata koji su radili na jednom veoma osjetljivom poslu. Kurikularna reforma je jedan od stubova obrazovanja generalno, a mi smo tokom ove četiri godine upravo radili na tome da pospješimo sve te stubove na kojima stoji obrazovanje“, rekao je Spahija Kozlić, ministar za obrazovanje nauku, kulturu i sport ZDK, ističući da su, pored kurikularne reforme, koja je suštinski najbitnija, radili i na stvaranju boljih uslova za izvođenje nastave, odnosno projektima rekonstrukcije školskih objekata, kao i poboljšanju materijalnih uslova za oko 6.000 zaposlenih u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju.
Eksperimentalnom fazom obuhvaćeno 35 škola
Kako je kazala Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda, nakon potpisivanja Memoranduma o saradnji, između Ministarstva i Misije OSCE-a u BiH, u oktobru 2020. godine, počele su projektne aktivnosti. „Koordinacije je vršilo 13 stručnih savjetnika za oblast obrazovanja iz ZDK. Kada smo pripremili nacrt kurikuluma, održana je javna rasprava, nakon čega je vršeno recenziranje ukupno 53 predmetna kurikuluma. Bilo je puno rada, edukacija, a veliku pomoć su nam pružali međunarodni stručnjaci koje je angažovala Misija OSCE-a u BiH“, rekla je Salkić, ističući da u školskoj 2022/2023. godini počinje eksperimentalna faza primjene kurikuluma, kojom će biti obuhvaćeno 35 škola u ZDK, 135 odjeljeljenja i 421 nastavnik razredne i predmetne nastave. „Poslije godine dana eksperimentalne faze, Pedagoški zavod ima obavezu da sumira rezultate i da uporedimo stare nastavne planove i programe i nove kurikulume“, dodala je Salkić.

Ostatak teksta pročitajte u printanom izdanju