Trainspotting je priča o grupi ljudi s margine koji bježe od stvarnosti u autodestrukciju kroz konzumaciju droga, prvenstveno heroina. Priča je to o onima koji su propali, prodali, ukrali, oboljeli, raspali se, nestali… Priča o onima koji se stalno pitaju – ko je sljedeći?

Kaikčija

Zahtjevan zadatak i velika odgovornost

Protekle subote je na velikoj sceni Bosanskog narodnog pozorišta Zenice premijerno izvedena predstava „Trainspotting“ u režiji Lajle Kaikčije. Ovo je bila 752. premijerna izvedba u ovoj pozorišnoj Kući i s njom je otvorena 73. sezona zeničkog BNP-a. Rediteljica Kaikčija je izjavila da je ideja za rad na ovoj predstavi postojala tri godine.


Roman škotskog pisca Irvine Welsha „Trainspotting“ prvi put je objavljen 1993. godine a istoimeni film snimljen je tri godine kasnije. Po riječima kritike, to je zabavan, nekolebljiv, autentičan, inventivan i nepromašivo impulsivan roman. Vrlo brzo je postao kultno djelo, tip romana koji se štampa za savršene strance. On potvrđuje svijet fikcije koji nikad ranije nije prepoznat.


– Ova predstava je pred sve nas stavila zahtjevan zadatak, ali i pokazala kako BNP ima zbilja dobar ansambl. Odgovornost je bila sveprisutna u radu na ovoj predstavi, jer ukazuje na problem bolesti ovisnosti o narkoticima koja postoji u svakom vremenu – kazala je Kaikčija i zahvalila se svima koji su učestvovali u radu na predstavi te istakla da je cilj da predstavu pogleda što više mlade publike.
Dramaturginja predstave Emina Omerović je istakla da je bio izniman izazov raditi na ovom materijalu ne samo zbog kultnog filma nego i zbog romana koji je iznimno slojevit i otvara mnoštvo tema. Dramatizaciju također potpisuje i Nedžma Čizmo, koja je istakla značaj saradnje sa Zavodom za bolesti ovisnosti ZDK, gdje se ekipa predstave približila problematici bolesti ovisnosti, što je pomoglo u radu na predstavi.
Ansambl predstave
Uloge u predstavi tumače: Enes Salković, Zlatan Školjić, Adis Mehanović, Benjamin Bajramović, Nusmir Muharemović, Sabina Kulenović, Selma Mehinović i Tamara Miličević-Stilić. Za scenski pokret zadužena je Ena Kurtalić a za scenografiju Sabina Trnka. Muziku potpisuje Igor Kasapović, inspicijent je Sabina Glogovac.