U organizaciji Metalurško-tehnološkog fakulteta Univerziteta u Zenici tokom protekla tri mjeseca održavalo se takmičenje učenika srednjih škola sa područja Zeničko-dobojskog i Srednjobosanskog kantona, pod nazivom Sci&Tech Challenge. Završna manifestacija na kojoj su finalisti takmičenja prezentirali svoje rezultate održana je nedavno u amfiteatru Metalurško-tehnološkog fakulteta.
Popularizacija tehničkih nauka kod mlađih generacija
„Projekat za cilj ima promociju tehničkih i prirodnih nauka, prvenstveno među mlađom populacijom, odnosno učenicima srednjih škola. Ove godine, na ovom projektu zajedno s nama učestvuje devet škola. Prijavljeno je 18 radova. Zadatak je bio da učenici, zajedno sa svojim nastavnicima i profesorima Meltalurško-tehnološkog fakulteta, identifikuju neki problem, urade određena ispitivanja, naprave prezentaciju, koju će danas (srijeda, op.a.) braniti pred komisijom“, kazala je prof.dr. Almaida Gigović-Gegić, voditeljica Projekta.
Dekan Metalurško-tehnološkog fakulteta Zenica prof. dr. sc. Farzet Bikić ističe da su brojni benefiti ovog projekta, kako za Fakultet, tako i Univerzitet u Zenici. „Ključni benefit je popularizacija prirodno-tehničkih nauka, pogotovo u današnje vrijeme, kad studiranje na tehničkim fakultetima i nije baš poplarno. Ovo je i najbolji način promocije našeg Fakulteta, odnosno UNZE-a. Plan mendžmenta Fakulteta će biti da ovo postane tradicionalna manifestacija“, rekao je dekan Bikić.
Učesnici Projekta
U Projektu su učestvovale: Tehnička škola Zenica, SMŠ „Mladost Zenica“, MSŠ „Mehmedalija Mak Dizdar“ Breza, Prva gimnazija Zenica, Mješovita srednja industrijska škola Zenica, KŠC „Sveti Pavao“ Zenica, MSŠ „Hazim Šabanović“ Visoko, Medicinska škola Zenica i Mješovita srednja tehnička škola Travnik. „Drago mi je što sam, pored toliko godina rada i iskustva, dobio priliku da budem mentor učenicima, a u cilju promovisanja nauke, tehnike i svih pozitivnih vrijednosti“, kazao je Damir Hodžić, profesor u Tehničkoj školi. Učenici ove škole, Adna Talić i Vedad Gluhić su iskazali zadovoljstvo što su dio ovog projekta. „Nismo imali priliku, do sad, da na ovaj način dođemo na scenu među sve ostale učenike i škole. Drago nam je da smo dobili priliku da učestvujemo u ovom projektu i nadamo se da ćemo steći određena pozitivna iskustva“, rekao je Gluhić. „Zadovoljstvo nam je biti dio ovog projekta, na kojem smo vrijedno radili. Žao nam je što nismo imali više mogućnosti da istražujemo i radimo eksperimente“, dodala je Talić.