U ponedjeljak, 01. septembra, u osnovnim i srednjim školama koje su pod ingerencijom Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, a u kojima se nastava odvija na bosanskom, hrvatskom i srpskom jeziku, počela je nova školska godina. Tim povodom razgovarali smo sa Mirzom Mušijom, ministrom za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK.
Novi Nastavni plan i program
NR: Koliko je učenika upisano u školskoj 2025/2026. godini u osnovnim i srednjim školama u ZDK?
MUŠIJA: Prema podacima kojima trenutno raspolaže resorno Ministarstvo, u prvi razred osnovne škole na području Zeničko-dobojskog kantona, za školsku 2025/2026. godinu, upisano je ukupno 3.266 učenika, što je za 27 učenika manje u odnosu na broj upisanih učenika u prethodnoj školskoj godini, a u prvi razred srednje škole na području Zeničko-dobojskog kantona, za školsku 2025/2026. godinu, upisano je ukupno 3.062 učenika, što je za 164 učenika manje u odnosu na broj upisanih učenika u prethodnoj školskoj godini.
NR: Jesu li zbrinuti svi nastavnici koji su proglašeni tehnološkim viškom?
MUŠIJA: Svi radnici osnovnih i srednjih škola koji su proglašeni tehnološkim viškom su zbrinuti.
NR: U svim razredima osnovnih škola i gimnazija u ZDK nastava će se odvijati po novom Nastavnom planu i programu. Koje su prednosti novog Nastavnog plana i programa te koliko će doprinijeti kvalitetnijem obrazovanju djece?
MUŠIJA: Kao što je poznato u Zeničko-dobojskom kantonu je u periodu od 2020. do 2022. godine uspješno implementiran projekat “Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu“. Partneri u ovom projektu su bili Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini i Pedagoški zavod Zenica. Kao rezultat navedenog projekta u 2022. godini urađena su 53 nova nastavna plana i programa za opće obrazovanje (redovne osnovne škole i gimnazije) i isti su se primjenjivali eksperimentalno od školske 2023/2024. godine do školske 2024/2025. godine na odabranom uzorku škola, a shodno propisima kojima se regulira osnivanje i rad eksperimentalnih škola u Zeničko-dobojskom kantonu. U školskoj 2024/2025. godini eksperimentalni nastavni planovi i programi su se primjenjivali u svim osnovnim školama i gimnazijama, tj. svim odjeljenjima prvog, drugog, šestog i sedmog razreda osnovne škole i svim odjeljenjima od prvog do četvrtog razreda u gimnazijama, jer se Ministarstvo opredijelilo za sukcesivni pristup u implementaciji.


Nova školska godina je prilika za učenje, napredak i zajedništvo. Svaki početak sa sobom nosi nove izazove, ali i prilike da otkrivamo novo, razvijamo svoje talente, stičemo znanja i gradimo dobre međusobne odnose. Učenicima želimo da odlučno koračaju putem znanja, da budu vrijedni, radoznali i uporni u svojim nastojanjima, a nastavnicima da sa mnogo strpljenja, mudrosti i ljubavi vode svoje učenike.
Neka ova školska godina donese svima uspjehe, prijateljstva i lijepe uspomene.


U školskoj 2025/2026. godini nastava će se realizirati na osnovu Nastavnog plana i okvirnog programa za osnovnu školu i Nastavnog plana i programa za gimnaziju koji su objavljeni u „Službenim novinama Zeničko-dobojskog kantona“ u mjesecu julu 2025. godine. Novi nastavni planovi i programi prate odredbe Zakona o osnovnoj školi i Zakona o srednjoj školi u domenu primjene Zajedničke jezgre nastavnih planova i programa bazirane na ishodima učenja koja je donesena 2018. godine od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine. Također, isti prate i savremene aktuelnosti na polju odgoja i obrazovanja koje se odnose na organizaciju i realizaciju nastave u skladu sa zahtjevima 21. stoljeća. Pri izradi Nastavnog plana i okvirnog programa za osnovnu školu i Nastavnog plana i programa za gimnaziju težnja je da se uz redovnu nastavu obezbijedi dovoljno vremena i drugim oblicima odgojno-obrazovnog rada kao ravnopravnim i jednako značajnim vidovima odgojno-obrazovne djelatnosti u školi. Ovakvim programsko-planskim rješenjima škola postaje mnogo samostalnija u odgojno-obrazovnom radu, ali time i društveno odgovornija za rezultate svoga rada. Nastavni plan i okvirni program za osnovnu školu i Nastavni plan i program za gimnaziju usmjereni su na učeničke kompetencije koje predstavljaju jedan od glavnih smjerova obrazovnih reformi koje se provode na državnom nivou i nivou Zeničko-dobojskog kantona, a svi strateški ciljevi definirani u strategijama, programima rada koje donosi Vlada Zeničko-dobojskog kantona usmjereni su ka stvaranju pretpostavki za kvalitetno obrazovanje djece osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta.


Ostatak pročitajte u printanom izdanju