ONI SU BUDUĆNOST BIH:


Sumeja Alagić, učenica generacije Ekonomske škole Zenica, smjer ekonomski tehničar, tokom svog školovanja trudila se biti odgovorna, vrijedna i posvećena, kako nastavi tako i vannastavnim aktivnostima. Kako kaže, na početku srednjoškolskog obrazovanja bila je mišljenja da je ekonomija usko vezana isključivo za matematiku, međutim vremenom je, ističe, shvatila da je ona mnogo više od toga te da je to znanje koje se svakodnevno koristi u životu, prvenstveno kroz lične finansije.
Značaj praktične nastave
Kao jedan od najznačajnijih uspjeha koji ističe jeste osvojeno prvo mjesto na projektu koji je organizovala Agencija ZEDA, u kojem je, zajedno sa svojim kolegom i kolegicama, predstavljala školu, a na kojem su učestvovale sve srednje škole u Zenici. To joj je iskustvo, ističe, posebno važno jer je kroz timski rad pokazala praktičnu primjenu svega naučenog. „Tokom školovanja praksu smo imali unutar škole, kroz rad u fiktivnom preduzeću koje je bilo podijeljeno na različite sektore. Komunicirali smo i poslovali s drugim fiktivnim preduzećima iz drugih škola, kao da se zaista nalazimo u stvarnom poslovnom okruženju. Sve ono što smo učili na časovima, tu smo mogli primijeniti: od izdavanja faktura, knjiženja plata, izrade dokumenata pa do vođenja poslovne komunikacije. Praksa me dodatno motivisala da nastavim obrazovanje u ovom smjeru jer sam se uvjerila koliko je ekonomija korisna i primjenjiva u svakodnevnom životu. Taj dio obrazovanja mi je posebno drag jer sam tada shvatila koliko je važno da teorija ne ostane samo „suho gradivo“, nego da bude povezana s praksom.Upravo ta praksa mi je pomogla da shvatim koliko sam tokom srednje škole stekla kvalitetno znanje, ali i da je to samo početak na putu ka mojim budućim ciljevima“, ističe Alagić.
Sjećanje na srednjoškolske dane
Srednja škola joj je, napominje, bila najbezbrižniji period života. „Pomisao da je to vrijeme iza mene budi neku blagu tugu, jer znam da su te obaveze, koje su se tada činile neprevaziđenim, sada sitnica. Naravno tokom srednje škole su bile stvari koje se nisu činile baš tako idealnim, ali sada se sjećam samo lijepih stvari, a jedna od njih su i izleti koje nisam propuštala. Sretna sam što mogu drugima pomoći tako što im na jednostavan način objasnim ono što ne razumiju. Posebno su mi dragi trenuci kada sam pomagala prijateljima da razumiju gradivo iz praktičnih predmeta, poput matematike i knjigovodstva te kada vidim njihovu sreću jer su uspjeli dobiti ocjenu koju žele, a svoju jer sam im pomogla. Iako na početku nije toliko lako prilagoditi se, smatram da trebamo balansirati i ne zapostaviti i naš privatni život i školu. Uz dobru organizaciju zaista se sve može postići“, kaže Alagić, istakavši da će svoje obrazovanje nastaviti na Ekonomskom fakultetu u Zenici, smjer menadžemnt, gdje se raduje dodatnom usavršavanju znanja.
Otvorenost za nova iskustva
Kada je u pitanju upis u srednju školu, za učenike je najvažnije da odaberu ono što ih zanima i u čemu se pronalaze jer, ističe, ukoliko se dovoljno trude za ono što ih zanima lako je biti dobar pa čak i najbolji. „Nažalost, svjedok sam mnogih slučajeva da se djeca ne žele truditi jer su ih roditelji natjerali da upišu školu koju ne žele. Kada radimo ono što nas zanima, trud ne pada teško, a rezultati dolaze prirodno. Također, važno je da se trude, da budu otvoreni za nova iskustva jer će im to pomoći da razviju i znanje i samopouzdanje. Treba da iskoriste sve prilike koje im se nude, da se potrude pokazati svoje sposobnosti i da ne odustaju kad naiđu na prepreke. Vjerujem da uz upornost i rad mladi mogu postići mnogo, a ja se trudim biti dobar primjer toga“, poručila je Alagić.


POD POKROVITELJSTVOM MINISTARSTVA
ZA OBRAZOVANJE, NAUKU, KULTURU I SPORT ZDK