Nakon otvorenja je poslužen pjenušac

U zeničkom hotelu Dubrovnik je prošlog četvrtka održan jubilarni 10. Međunarodni salon vina i gastronomije „Vinozeus 2025“ na kojem su i ovaj put učestvovali brojni izlagači iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Slovenije. Salon predstavlja nastavak misije na promociji konzumacije vina, koju uspješno provode već 24 godine u objektima: Restoran „Dubrovnik“, Hotel „Dubrovnik“, Restoran „Trubadur“ i Vinoteka „Barrique“.
Učestvovale 23 vinarije
Kako su istakli organizatori, želja im je da što veći broj konzumenata na Salonu iskoristi priliku da se upozna kako s vinima tako i s proizvođačima vina, te u direktnom kontaktu saznaju sve o svojim omiljenim etiketama ili da otkriju neke nove koje će odgovarati njihovom ukusu. Na ovogodišnjem Vinozeusu su učestvovale 24 vinarije iz: Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Slovenije. Od prvog Vinozeusa do jubilarnog je učešće uzelo više od 230 izlagača. Na jubilarnom Vinozeusu je bio prisutan i jedan izlagač rakije.
Salon je zvanično otvorio direktor Turističke zajednice Zeničko-dobojskog kantona Šaban Ibrišimović.
– Ovo su prilike kada, između ostalog, radimo na promociji i umrežavanju sektora proizvođača i pružaoca usluga u turizmu. Na ovaj način promovišemo naš kanton i našu Zenicu. Naravno, mi ćemo, od ove godine, u naš kalendar događaja unijeti i ovu manifestaciju. Tako da ćemo od iduće godine, s naše strane, dodatno podržati ovaj događaj, a sve u cilju promocije gastronomije i vinarstva na području ZDK -kazao je Ibrišimović.
Voditelj Odjela hrane i pića Hotela „Dubrovnik“ Ejub Dervišević kazao je da su zadovoljni kad je u pitanju odaziv. Istakao je da je prisutno sedam stalnih vinarija, koje su u Zenici od prvog Salona, a ove godine su se na Salonu priključile i četiri nove koje do sada nisu učestvovale.
Voditeljica prodaje Hotela „Dubrovnik“ Rahela Hadžiefendić kaže da je cilj od prve godine bio da Vinozeus izraste u tradicionalnu manifestaciju koja svake godine okuplja vinare, gastro proizvođače i ljubitelje vina u aprilu, na istom mjestu – u zeničkom Hotelu „Dubrovnik“.
– Imamo izlagače iz BiH i zemalja okruženja a moram naglasiti da prednost uvijek dajemo našim vinarijama. Svake godine imamo sve više posjetitelja a to je još jedan dokaz da se povećava zainteresovanost konzumenata, kazala je Hadžiefendić.
Riječ predstavnika vinarija
Proizvoditi vino je isto kao proizvoditi vrhunsko jelo, ako to ne volite i ako niste spremni puno raditi i učiti i koristiti nove tehnike nemate šanse, kazao je, između ostalog, Branimir Begić iz Vinarije „Begić“ koja se nalazi u selu Prolog kod Ljubuškog te ima tradiciju proizvodnje vina dužu od 100 godina.
– Na zeničkom Salonu smo od samog početka i Vinozeus iskreno smatramo jednim od najbolje organiziranih vinskih festivala u našoj državi. Pradjed i djed su pravili vino za prijatelje i susjede, a 1998. godine otac kreće u svoj posao buteljirati vina. Svake godine se kupovala nova bačva, sadili su se novi vinogradi i sad je to ozbiljna vinarija koja proizvodi oko 50.000 butelja godišnje i imamo tendenciju širenja. Ove godine predstavljamo novi design etiketa naših vrhunskih vina: Žilavka, Plavac mali i Rose, kaže Branimir te dodaje da nemaju problema s prodajom svog vina i da se u posljednjih skoro 10 godina cijelo svjetsko tržište okrenulo potrošnji bijelih vina.



Ponuda slastičarne Mimoza & Mimoza Cake Boutiqua Zenica

Gastrokutak
Uz vinarije, svoje delicije su predstavili izlagači u segmentu gastronomije, prije svega proizvođači domaćih sireva i suhomesnatih proizvoda. U gastro dijelu učestvovalo je devet izlagača i jedan izlagač ugostiteljske opreme. Oficijelna voda Salona i ovaj put je bila „Sarajevski Kiseljak“ a kafa Salona je bila Franck.



Puntar vinarija izrasla je iz obiteljske tradicije i duboke ljubavi prema vinogradima – vrijednosti koja se brižno prenosi s generacije na generaciju, s ljubavlju i predanošću, spajajući mukotrpan rad s inovacijama kako bi stvorili vina koja pričaju priču generacija. Suvlasnik vinarije Mario Obradović kazao je da u Neumu imaju oko 50.000 loza.
– Na tržištu smo od 2019. godine i dobitnici smo mnogih zlatnih i srebrnih medalja na međunarodnim takmičenjima. U Zenici smo po treći put i zasigurno ćemo dolaziti i u narednim godinama. Prezadovoljni smo s domaćinima, istakao je Obradović.
Vinarija Dodig iz Međugorja se ove godine po prvi put predstavila posjetiteljima Vinozeusa. Njihov predstavnik Dominik Soldo kazao je da se obitelj Dodig bavi vinogradarstvom dugi niz godina i primarno se bavila proizvodnjom vina za vlastite potrebe. Izgradnjom nove vinarije, krenuli su komercijalnim putem, ali su istovremeno zadržali ograničenu proizvodnju strogo kontrolirajući kvalitet svojih proizvoda. Na godišnjem nivou proizvode između 20 i 25.000 boca.
Vinozeus Masterclass
Ove godine je po prvi put na Salonu održan i „Vinozeus Masterclass“ koji je predvodio Hamid Kujraković, stručnjak za ugostiteljstvo te ujedno predstavnik vinarije „Hercegovina Produkt“, koji su također učestvovali na „Vinozeusu 2025“. Učesnici masterclassa imali su priliku naučiti osnove o vinu i vinskoj kulturi, od pravilnog otvaranja boce vina do dekantiranja i same degustacije vina.
– Pokretanje Vinozeusa je bio hrabar i vrijedan korak na razvoju vinske kulture u Zenici i središnjoj Bosni. Sad je Salon postao spona između vinske industrije, regionalnih i lokalnih proizvođača vina i, naravno, ljubitelja vina te hotela i restorana -kaže Kujraković te dodaje da su u proizvodnji vina uključeni vrhunski stručnjaci.
– Stručnjaci za odabir zemljišta, sorte, klimatolozi, enolozi i sve je to uloženo jako puno truda, ljubavi i znanja. Sve je pod nadzorom. Zamislite da napravite vrhunsko i skupocjeno vozilo a da ga potom prezentira neko ko nema vozačku dozvolu. Dešava se da u hotelima i restoranima ljudi koji poslužuju elitna vina nisu dovoljno obučeni da ih prezentiraju. Cilj nam je da ispravimo tu najslabiju kariku u lancu tehnologije, proizvodnje i distribucije do našeg nepca. Da naš konobar može stati pred gosta i preporuči vino uz hranu -kazao je Kujraković na kraju.