U zeničkom Hotelu „Dubrovnik“ proteklog četvrtka održan je 8. Međunarodni salon vina i gastronomije „Vinozeus – Zenica 2023“. Salon predstavlja nastavak misije na promociji konzumacije vina, koju uspješno provode 22 godine u objektima: restoran Dubrovnik, hotel Dubrovnik, restoran Trubadur i vinoteka Barrique. Cilj je unapređenje i podizanje „vinske kulture“ u okruženju, tačnije na prostoru centralne Bosne.
U vinu je istina
Vinozeus se održava svakoga aprila još od 2014. godine, a ovaj put je okupio izlagače iz brojnih vinarija s više od 150 biranih etiketa vrhunskih vina. Mnogobrojni posjetitelji iz Zenice ali i okolnih gradova su i ove godine mogli uživati u kvalitetnim vinima i vrhunskim delicijama. Ovogodišnje izdanje Salona svečano je otvorio ministar za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu Zeničko-dobojskog kantona Vinko Marić.
– Stara latinska izreka, koja je svima nama poznata, kaže „U vinu je istina“. Istina je i da mi je posebna čast i zadovoljstvo da otvorim 8. Međunarodni salon vina koji se održava u našem gradu. O vinu postoji još mnogo izreka, mnogo je knjiga, stihova i lijepih pjesama napisano. Uz vino se često veseli, sklapaju se ozbiljni poslovi i stoljećima je na našim trpezama. Na ovom Salonu su prisutni izlagači iz pet država što je pozitivno za naše privrednike, ali i sve nas u Zeničko-dobojskom kantonu -kazao je ministar Marić.
Organizatori Salona su istakli da je u samom početku ideja bila, ne samo promocija ovoga hotela, nego da se promoviše Zenica i postane tržišno konkurentna.
– Ovdje s nama su izlagači vina iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore. Smatram da ovaj sajam svake godine dokazuje da u Zenici postoji i dalje se širi kultura ispijanja vina. Sve više vinara je zainteresovano za ovo tržište. Vjerujemo da su gosti bili zadovoljni i da ćemo imati dobre povratne informacije -istakla je voditeljica prodaje u Hotelu Dubrovnik Rahela Dervišević.
Zadovoljni izlagači
Vinozeus je i ovaj put okupio mnoge distributere pića, ugostitelje, hotelijere te privrednike uz obostranu korist: proizvođači i ugostitelji s jedne ali i potrošači i zaljubljenici u vino s druge strane. Uz vinarije, svoje delicije su predstavili i izlagači u segmentu gastronomije, prije svih, proizvođači domaćih sireva, suhomesnatih proizvoda kao i hercegovačkog pršuta.
– Na zeničkom Salonu smo od samog početka i Vinozeus iskreno smatramo jednim od najbolje organiziranih vinskih festivala u našoj državi. Tradicija vinarstva u našoj obitelji je duža od 100 godina. Pradjed i djed su pravili vino za prijatelje i susjede, a 1998.godine otac kreće u svoj posao buteljirati vina. Svake godine se kupovala nova bačva, sadili novi vinogradi i sad je to ozbiljna vinarija koja proizvodi oko 50.000 butelja godišnje i imamo tendenciju širenja -kaže Branimir Begić iz Vinarije „Begić“ koja se nalazi u selu Prolog kod Ljubuškog, te na kraju dodaje da proizvode pet različitih etiketa vina od dvije sorte.
Predstavnik Vinarije „Hercegovina Produkt“ iz Čitluka, Hamid Kurjaković istakao je da su bocu broj jedan vina „Exkluziv“ koje je birana, kasna berba otvorili na prvom Vinozeusu u Zenici i od tad su stalni izlagač na ovom Salonu. Dodao je da su njihova vina osvajala priznanja na svjetskim izložbama u Londonu, Parizu i drugim gradovima.
– Mi smo po puno parametara najveća vinarija u BiH a vino izvozimo u više od 30 zemalja. Danas predstavljamo našu liniju premijum vina „Teuta“. Ime smo odabrali prema ilirskoj kraljici koja je vladala prije 2.300 godina. Ideja je da se kroz taj brend prodaju samo autohtone sorte, prije svega Žilavka, Blatina, Trnjak, Plavac, Vranac računajući da su sve iz njezina doba. Tko ne vjeruje, nek dokazuje da nisu -kazao je s osmijehom direktor Vinarije „Čitluk“ Željko Nakić.


Na Salonu je svoje proizvode izlagalo 18 vinarija od kojih je njih osam bilo prisutno i na svim prethodnim izdanjima Vinozeusa a četiri je po prvi put u Zenici predstavilo svoje proizvode. Uz vinarije, svoje delicije su na osam štandova predstavili i izlagači u segmentu gastronomije, prije svega proizvođači domaćih sireva, goveđih suhomesnatih proizvoda, peciva kao i slastica. Posjetitelji su na Salonu također mogli pronaći i potrebni asesoar za svoje ugostiteljske objekte.


Obiteljska Vinarija „Buntić“ iz Ljubuškog je na Vinozeus došla s autohtonim sortama. Marin Buntić je istakao da su u Zenici već osmu godinu te da se na Salonu razmjenjuju brojna iskustva i sklapaju poslovni dogovori.
Gastrokutak
U gastro kutku je bilo prisutno 10 izlagača iz Bosne i Hercegovine. Svoje proizvode u slatkom kutku je predstavila slastičarna „Mimoza“ a u njihovim slatkim delicijama i sladoledima su posjetitelji Salona posebno uživali.
– Kad je u pitanju prateći sadržaj, imamo dio s asesoarom, vinskom galanterijom i ugostiteljskom opremom. Nastojimo da svake godine osvježimo ponudu. Naravno, tu je i oficijelna voda Salona „Sarajevski kiseljak“ koji je s nama već osmu godinu -Ejub Dervišević, voditelj Odjela hrane i pića hotela Dubrovnik.
Organizatori su istakli da mi je želja da „Vinozeus“ preraste u tradicionalnu manifestaciju koja će hotel Dubrovnik, ali i grad Zenicu promovirati u značajnu vinsku destinaciju, te da njihov angažman u promociji vinske kulture prepoznaju ugostitelji, ali i konzumenti. (D. Jurišić)