Na poddionici Ponirak – Vraca prošlog četvrtka je probijena desna cijev tunela Zenica, tunela koji je sa svojih 3.360 metara trenutno najduži iskopani tunel na autocesti Koridora Vc u Bosni i Hercegovini.
Tunel dužine 3.360 metara
Trasa autoceste poddionica Ponirak – Vraca je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Vranduk – Ponirak (u izgradnji) i na jugu na poddionicu Tunel Zenica – Donja Gračanica (završeni radovi). Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca potpisan je 1. augusta 2019. godine, a radovi su počeli 9. decembra 2019. godine. U 2020. godini urađena je izmjena i dopuna glavnog projekta što je rezultiralo izmjenom tehničkog opisa odnosno promjenom dužine tunela na 3.360 metara s 2.475 metara.
Izvođač radova na izgradnji tunela Zenica je kompanija Euro-Asfalt d.o.o. iz Sarajeva, a osim navedene kompanije u građenju tunela sudjelovala je i kompanija Cengiz Insaat iz Turske, koja je izvela iskop, primarnu podgradu i sekundarnu oblogu na dužini od 870 metara u obje tunelske cijevi, s južne strane tunela. Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 69.508.325,70 Eura s PDV- om, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 50 miliona Eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Veliki problemi
Predstavnik investitora JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija detaljno je upoznao prisutne novinare o procesu probijanja tunela te izazovima s kojima su se susreli na ovoj dionici.
– Bez radnika ne bi bilo ništa. Ovdje je bio veoma težak teren za gradnju. Imali smo ogromne količine vode, u jednoj sekundi smo ponekad imali i 60 litara vode. Pohvalio bih radnike koji su stvarno radili, probili smo 3.600 metara. Sada idemo na sekundarnu oblogu, a ovaj tunel će skratiti put Zenica – Žepče tačno za 6,5 kilometara -rekao je Mušija te dodao da su radili s izuzetno mladim inžinjerima, što je veoma bitno za njih jer će moći navesti učešće na ovom projektu kao svoju referencu.
– Ulaz u tunel je bio iznad sela Ponirak. Bilo je blata, prašine, ljudi su trpjeli i nisu pravili probleme na čemu im se zahvaljujem. Napravit ćemo im i novi vodovod kao zahvalnost, ali i kao obavezu našu prema lokalnoj zajednici u sklopu Ugovora o prijateljskom okruženju -izjavio je Mušija na kraju.
Tunel Zenica se izvodi kao dvocijevni tunel. Prolazi ispod planine Vepar i imat će devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše. Iskop i podgrađivanje tunela su izvedeni standardnom metodom NATM (Nova austrijska tunelska metoda). Iskop je vršen u heterogenoj stijenskoj masi (tzv. Fliš), pri čemu su obje tunelske cijevi prolazile kroz različita stanja materijala, od slabijih stijena gdje je primijenjen mašinski iskop do veoma čvrstih stijena gdje su primijenjene tehnike miniranja „drill and blast“.
Ostatak teksta pročitajte u printanom izdanju