Svjetski dan prosvjetnih radnika jedinstvena je prilika da se ukaže na značaj i važnost učitelja, nastavnika i profesora, te na samu ulogu istih u široj društvenoj zajednici. Onaj ko posao učitelja i nastavnika radi s ljubavlju, zna da nema ništa plemenitije od ovog poziva, odnosno rada sa djecom.
Podučavanje i razvijanje kritičkog mišljenja
Jedan od njih je Avdulah Kalić. Rođen je 1961. godine u Kruščici, Berane, Crna Gora, a u BiH živi od 1989. godine. Završio je Višu pedagošku akademiju, smjer nastavnik fizike sa matematikom. Trenutno je zaposlen u OŠ „Mak Dizdar“ Zenica kao nastavnik matematike i fizike, a od ove godine obnaša i funkciju pomoćnika direktorice. Ima 34 godine radnog staža, i za to vrijeme se posebno istakao u vođenju dodatne sekcije iz matematike, kako bi učenike pripremao za takmičenja. Njegovi učenici osvajali su plasman na kantonalnom i federalnom takmičenju. „U današnje vrijeme, biti prosvjetni radnik znači da se kontinuirano usavršavate, tj. da ste spremni na cjeloživotno učenje. Pored znanja koje prenosimo djeci, vodimo računa i o odgojnim vrijednostima, kako bi ta djeca u budućnosti, prije svega, bili dobri ljudi. Prosvjetni radnik ne samo da podučava, već, u skladu sa vremenom u kojem živimo, nastoji da kod učenika razvije kritičko mišljenje, odnosno funkcionalno znanje“, kaže Kalić. Odnos među učenicima i nastavnicima se, u odnosu na davna vremena, kaže Kalić, promijenio. Djeca su dosta slobodnija i škola im nije jedini izvor znanja, nego koriste i druge izvore, poput interneta.
Ništa ne može zamijeniti redovni rad u školi
U doba pandemije, nastavnici su pokazali veliku odgovornost, timski rad i oslonac su jedni drugima, jer razmjenjuju ideje, materijal i uče jedni od drugih. „Za vrijeme pandemije, organizovan je rad od kuće, i to tako što smo koristili platformu Google Classroom, Zoom aplikaciju, te imali viber grupe sa roditeljima, odjeljenskim vijećem i svim nastavnicima škole. Odjeljensko i Nastavničko vijeće organizovali smo preko Zoom aplikacije. Bili smo u stalnoj saradnji sa roditeljima i uradili smo analizu konultativne nastave pomnoću IKT, i to za učenike, roditelje i nastavnike. Analiza je pokazala da su roditelji zadovoljni radom nastavnika, ali da ništa ne može zamijeniti redovni rad u školi“, ističe Kalić. Pandemija je bila izazov i za učenike, roditelje, ali i nastavnike. „Za mene je teško i izazovno, zato što ne pripadam novijoj informatičkoj generaciji i morao sam dosta učiti o informatičkim tehnologijama i načinu kako da pomoću njih prenesem znanje učenicima. I dalje učim…“, kaže, na kraju, Kalić.